اطلاعات جامع در زمینه تخصص های پزشکی اطلاعات جامع در زمینه تخصص های پزشکی .

اطلاعات جامع در زمینه تخصص های پزشکی

تانن موجود در چای چیست و چه فوایدی دارد؟ ( بخش اول)

تانن چای : جای تعجبی نیست که چای یکی از محبوب ترین نوشیدنی های جهان محسوب می شود. چای نه تنها نوشیدنی خوشمزه، تسکین دهنده و طراوت بخش است بلکه به خاطر خواص فروانی که برای آن کشف شده است بسیار مورد توجه می باشد.

تانن موجود در چای چیست و آیا این ماده برای بدن خاصیت دارد؟

تانن ها گروهی از ترکیبات هستند که در چای یافت می شوند. آنها به دلیل خاصیت و عطر و طعم خاصشان و خواص شیمیایی جالب توجهی که دارند، تحقیقات مختلفی رویشان انجام شده است. این ترکیبات می توانند خواص فروانی برای بدن ما داشته باشند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۳ دی ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۱۴:۵۶ توسط:Silvermoon موضوع: تغذیه و سلامتی نظرات (0)

رژیم کتوژنیک


رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر همیشه همراه خود یک بطری آب داشته باشید، آب رسانی یا هیدراته کردن برای هر رژیم سالمی لازم است. در رژیم های لاغری باید بدن خود را همیشه مرطوب نگه دارید تا هوس خوردن هیچ ماده غذایی مضرری را نکنید.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۳ دی ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۱۰:۱۴ توسط:Silvermoon موضوع: تغذیه و سلامتی نظرات (0)

علائم کم خونی در بارداری، عوارض و راه‌های درمان آن ( بخش 2)

علائم کم خونی در بارداری

رایج‌ترین علائم کم خونی بارداری شامل موارد زیر است:

    رنگ پریدگی پوست، لب‌ها و ناخن‌ها؛

    احساس خستگی و ضعف؛

    سرگیجه؛

    تنفس کوتاه؛

    افزایش ضربان قلب؛

    مشکل تمرکز.

درمراحل اولیهٔ کم خونی ممکن است علائم قابل مشاهده‌ای نداشته باشید. حتی ممکن است بسیاری از علائم را بدون ابتلا به کم خونی، در دوران باردرای تجربه کنید. به‌همین دلیل بهتر است برای بررسی کم خونی قبل از بارداری آزمایش خون انجام دهید.

خطرات و عوارض کم خونی در بارداری

کم خونی فقر آهن شدید یا درمان‌نشده در دوران بارداری می‌تواند احتمال خطرات زیر را افزایش دهد:

    زایمان زودرس یا تولد نوزاد با وزن کم هنگام تولد؛

    انتقال خون به جنین (اگر در زمان زایمان خون زیادی از دست بدهید)؛

    افسردگی بعد از زایمان؛

    کم خونی نوزاد؛

    تأخیر در رشد کودک.


برچسب: بارداری، بارداری سالم، بیماری های خونی، سلامت زنان، کم خونی، مراقبت های دوران بارداری، ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۶ آبان ۱۳۹۹ساعت: ۰۹:۵۸:۵۳ توسط:Silvermoon موضوع: تغذیه و سلامتی نظرات (0)

علائم کم خونی در بارداری، عوارض و راه‌های درمان آن ( بخش 1)

بسیاری از خانم‌ها در دوران بارداری به کم خونی مبتلا می‌شوند. در این زمان مقدار گلبول‌های قرمز خون کاهش می‌یابد و توانایی انتقال اکسیژن به بافت‌های بدن کم می‌شود. کمی کم خونی در دوران بارداری طبیعی است، اما ممکن است به‌خاطر کاهش میزان آهن یا ویتامین‌ها یا عوامل دیگر به کم خونی شدید مبتلا شوید. اگر کم خونی در بارداری شدید باشد و درمان نشود می‌تواند با عوارض جدی مثل زایمان زودرس ‌همراه باشد. با مطالعه ادامه این مطلب،‌ در مورد علل ایجاد کم خونی در بارداری، علائم و روش‌های درمان این بیماری اطلاعات بیشتری کسب می‌کنید.

در دوران بارداری بدن خون بیشتری تولید می‌کند تا نیاز بدن‌تان را فراهم کند. اگر به میزان کافی آهن و سایر مواد مغذی را دریافت نکنید این احتمال وجود دارد که بدن شما نتواند مقدار گلبول قرمز لازم برای این افزایش حجم خون را تولید کند و کم خون شوید. کم خونی احساس خستگی و ضعف را در شما ایجاد می‌کند. اما اگر کم خونی در بارداری شدید باشد می تواند عوارض شدیدی را به دنبال داشته باشد. کم خونی در دوران بارادری انواع مختلفی دارد که در ادامه ابتدا به شرح هرکدام از آنها پرداخته‌ایم.


برچسب: بارداری، بارداری سالم، بیماری های خونی، سلامت زنان، کم خونی، مراقبت های دوران بارداری،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۶ آبان ۱۳۹۹ساعت: ۰۹:۵۸:۰۲ توسط:Silvermoon موضوع: تغذیه و سلامتی نظرات (0)

ارتباط روغن ماهی و میکروب‌های روده

 

رژیم‌های‌غذایی سرشار از روغن ماهی در‌مقایسه با رژیم‌های حاوی روغن‌حیوانی (خوک)، باکتری‌های کاملاً متفاوتی را در روده‌ی موش تولید ‌می‌کنند. محققان این میکروب‌ها را به بدن موش دیگری منتقل‌کردند تا تأثیر آن‌را در سلامت حیوان مشاهده کنند.

نتایج نشان‌می‌دهد که باکتری‌های ‌روده (میکروبیوتا)، تا‌حدودی عامل اثر مفید روغن‌ماهی و اثرات مضرچربی حیوانی (خوک) می‌باشند.

موشی که میکروب‌های‌روده همراه با رژیم روغن‌ماهی را دریافت کرده بود، در‌مقایسه با موشی که میکروب‌های روده‌ی مرتبط با روغن‌  حیوانی (خوک) را گرفته بود، دربرابر اضافه‌وزن مرتبط با رژیم و پدیده‌ی التهاب در بدن حفاظت شده بود. این یافته نشان‌می‌دهد که میکروب‌های روده یک عامل مستقل تشدید التهاب همراه با چاقی مفرط ناشی‌از رژیم‌غذایی بوده و امید می‌رود که مصرف پروبیوتیک بتواند به مقابله با رژیم‌های چرب کمک‌کند. محققان در صدد تعیین نقش مستقیم میکروب‌های‌روده در تفاوت‌های متابولیک همراه با رژیم‌های حاوی چربی‌های سالم می‌باشند.

 

 


برچسب: روغن ماهی،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲ خرداد ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۲۳:۱۲ توسط:Silvermoon موضوع: تغذیه و سلامتی نظرات (0)

چرا خمیازه می‌کشیم؟

 

مطالعه کردن در مورد خمیازه کشیدن گاهی اوقات باعث خمیازه کشیدن ما می‌شود. شاید شما هم همین الان دارید خمیازه می‌کشید.

ما خمیازه کشیدن را در زمان‌ها و موقعیت‌های مختلف تجربه کرده‌ایم: هنگام بیدار شدن از خواب، هنگام خستگی، هنگام بی‌حوصلگی، هنگام گرسنگی یا حتی قبل از شروع کار. بعضی وقت‌ها حتی با دیدن خمیازه کشیدن افراد دیگر ما هم خمیازه می‌کشیم.

اما اصلاً چرا خمیازه می‌کشیم؟

آدریان گاگیسبرگ، متخصص علوم اعصاب بالینی در دانشگاه ژنو، می‌گوید که محرک مختلفی باعث خمیازه کشیدن می‌شود، مثلاً اکثر چتربازان قبل از پریدن از هواپیما خمیازه می‌کشند.

اما او می‌گوید که با وجود تحقیقات بسیار زیاد انجام شده در این زمینه، هنوز تاثیر فیزیولوژیکی خمیازه به طور قطعی مشخص نیست و حتی ممکن است این پدیده هیچ تاثیر فیزیولوژیکی نداشته باشد.


برچسب: خمیازه،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۵ اسفند ۱۳۹۸ساعت: ۰۸:۰۳:۲۰ توسط:Silvermoon موضوع: تغذیه و سلامتی نظرات (0)

ویتامین ها را چطور و در چه زمان هایی مصرف کنید (بخش 3)

ویتامین B

ویتامین B که هشت نوع مختلف دارد برای عملکرد بدن از جمله تبدیل غذا به انرژی و تقویت مغز و سیستم عصبی بدن بسیار مهم و اساسی به‌نظر می‌رسد.

 کدام ویتامین B مناسب شماست؟

همه انواع این نوع ویتامین لازم و ضروری هستند و به‌راحتی می‌توان آنها را در رژیم روزانه قرار داد اما دو نوع از این ویتامین‌ها بسیار قابل‌توجه هستند؛ فولات آکا فولیک اسید یا B9 که خطر نقص مادرزادی ازجمله اسپینابیفیدیا را کاهش می‌دهد و به همین دلیل است که خانم‌های باردار یا خانم‌هایی که قصد بارداری دارند حتما باید این مکمل را دریافت کنند. دیگری ویتامین B12 است که کوبالامین هم گفته می‌شود و وظیفه‌اش سالم نگهداشتن گلبول‌های قرمز، DNA و سیستم عصبی بدن شماست.


برچسب: مصرف ویتامین، ویتامین، ویتامین B،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۹ آبان ۱۳۹۸ساعت: ۰۸:۴۱:۱۰ توسط:Silvermoon موضوع: تغذیه و سلامتی نظرات (0)