اطلاعات جامع در زمینه تخصص های پزشکی اطلاعات جامع در زمینه تخصص های پزشکی .

اطلاعات جامع در زمینه تخصص های پزشکی

چرا خمیازه می‌کشیم؟

تا حدود ۳۰ سال پیش، دانشمندان تصور می‌کردند که خمیازه کشیدن راهی است که از طریق آن بدن اکسیژن بیشتری را در پاسخ به کاهش سطح اکسیژن در خون جذب می‌کند. اما این نظریه توسط آزمایشاتی که نتایج آن در سال ۱۹۸۷ منتشر شد رد شد.

به گفته اندرو گالوپ، مختصص روانشناسی در دانشگاهی در نیویورک، نظریه‌ای که در حال حاضر وجود دارد این است که خمیازه کشیدن مکانیسمی برای خنک کردن مغز به منظور هوشیاری بیشتر است.

او می‌گوید از آنجایی که خمیازه با تنفس عمیق و کشیده شدن فک همراه است به افزایش سرعت جریان خون در جمجمه کمک می‌کند که می‌تواند اهداف مختلفی از جمله خنک کردن مغز داشته باشد.

نیویورک تایمز در مقاله‌ای جدید به نقل از گالوپ نوشت: «وقتی دمای بدن ما بالا می‌رود، بیشتر احساس خستگی و خواب‌آلودگی می‌کنیم و احتمالاً خمیازه کشیدن راهکار بدن برای بالا بردن سطح هوشیاری مغز است.»

چیزی که به طور قطعی مشخص است این است که خمیازه کشیدن مسری است و گفته می‌شود افرادی که احساسی‌تر هستند بیشتر تحت تاثیر خمیازه کشیدن دیگران قرار می‌گیرند.

بر اساس نظر برخی از متخصصان، وقتی ما خمیازه کشیدن دیگران را مشاهده می‌کنیم بخش‌هایی از مغز که به تعاملات اجتماعی مربوط می‌شود فعال می‌شود و احتمالاً به همین دلیل است که خمیازه مسری است


برچسب: خمیازه،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۵ اسفند ۱۳۹۸ساعت: ۰۸:۰۳:۲۰ توسط:Silvermoon موضوع: تغذیه و سلامتی نظرات (0)