اطلاعات جامع در زمینه تخصص های پزشکی اطلاعات جامع در زمینه تخصص های پزشکی .

اطلاعات جامع در زمینه تخصص های پزشکی

معرفی بیماری سندرم داون (پارت 1)

 ژن ها تعیین کننده ظاهر و چگونگی عملکرد بدن شما هستند. آنها در همه چیز از رنگ مو گرفته تا چگونگی هضم غذا در بدن شما نقش دارند. بنابراین اگر مشکلی در ژن ها ایجاد شود، می تواند تاثیرات گسترده ای داشته باشد. افراد مبتلا به سندرم داون با یک کروموزوم اضافی متولد می شوند. کروموزوم ها مجموعه ای از ژن ها هستند و بدن شما تنها به داشتن تعداد مشخصی از آن ها متکی است. با سندرم داون، این کروموزوم اضافی منجر به طیف وسیعی از مشکلاتی میشود که شما را از لحاظ ذهنی و جسمی متمایز می کند.

سندرم داون یک شرایط مادام العمر است. اگر چه این مشکل به طور کامل درمان شود، پزشکان در مورد آن بیشتر از گذشته اطلاعات دارند. اگر فرزند شما این مشکل را داشته باشد، مراقبت های اولیه صحیح می توانند در کمک به آنها برای داشتن زندگی کامل و معنی دار، تفاوت بزرگی ایجاد کنند.

تاثیرات سندرم داون

 سندرم داون می تواند تاثیرات بسیاری داشته باشد و برای هر فرد بسیار متفاوت است. بعضی ها رشد خواهند کرد و تقریبا به طور کامل میتوانند به تنهایی از پس کارهای خود برآیند، در حالی که برخی دیگر برای مراقبت از خود به کمک بیشتری نیاز خواهند داشت.

افراد مبتلا به سندرم داون ویژگی های فیزیکی خاصی دارند که بین آنها مشترک است. به عنوان مثال، آنها اغلب بینی صاف و گوش های کوچکی دارند.

توانایی های ذهنی آنها متفاوت خواهد بود، اما اغلب مشکلات خفیف تا متوسط در تفکر، استدلال و درک دارند. آنها یاد خواهند گرفت و مهارت های جدیدی در زندگی می آموزند، اما ممکن است بیشتر طول بکشد تا به اهداف مهم مانند راه رفتن، صحبت کردن و توسعه مهارت های اجتماعی دست پیدا کنند.

بسیاری از افراد مبتلا به سندرم داون هیچ مساله دیگری در سلامتی ندارند، اما برخی از آنها با مشکلاتی در سلامتی مواجه هستند. مشکلات شایع شامل مشکلات قلبی و مشکلات شنوایی و بینایی هستند.


برچسب: سندرم داون ترنسلکیشن، سندرم داون موزائیک، سندروم داون، کروموزوم اضافی، مشکلات شنوایی، مشکلات قلبی، سندروم داون خفیف، سندروم داون ارثی است؟، سندروم داون در جنین، علایم سندروم داون خفیف، از کجا بفهمم نوزادم سندروم داون دارد، علائم سندروم داون، درمان سندروم داون، سقط جنین مبتلا به سندروم داون،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۳ آبان ۱۳۹۸ساعت: ۱۲:۱۴:۵۴ توسط:Silvermoon موضوع: بیماریها نظرات (0)